Математика

25.05.20 - 28.05.20.
Опрацюй матеріал.
Множення на 5
Для більшості людей множення на 5 не складає труднощів для невеликих чисел. Щоб швидко порахувати великі числа, помножені на 5 потрібно взяти це число і розділити на 2. Якщо результат – ціле число, то додайте до нього 0 в кінці, якщо немає, відкиньте залишок і додайте 5 в кінці:
1248
·5 = (1248/2) _ (0 або 5) = 624_ (0 або 5) = 6240 (результат ділення на 2 ціле число)
4469
·5 = (4469/2) _ (0 або 5) = (2234.5) _ (0 або 5) = 22345 (результат ділення на 2 число з залишком)
Або щоб помножити число на 5, треба його помножити спочатку на 10, а потім поділити на 2.
Наприклад :
138·5 = ( 138·10 ) : 2 = 1380 : 2 = 690
548·5 = ( 548·10 ) : 2 = 5480 : 2 = 2740
Щоб помножити число на 5, 25 чи 125 можна поділити його на 2, 4, 8 відповідно і в результаті помножити на 10, 100, 1000. Наприклад:
46·5=46:2·10=230
48·25=48:4·100=1200
32·125=32:8·1000=4000.
Якщо множник не ділиться націло на 2, 4, 8 , то ділення буде з остачею. Тому частку слід помножити на 10, 100, 1000, а остачу на 5, 25, 125. Наприклад:
53·5=26·10+1·5=265
43·25=10·100+3·25=1000+75=1075

66·125=8·1000+2·125=8000+250=8250

Множення чисел на 11

Припустимо, нам потрібно помножити 12 на 11. Візьмемо двозначне число, яке потрібно помножити на 11 і уявимо між його двома цифрами місце, на яке запишемо суму його цифр: 1+2 =3. Одержимо число132, тобто 13·11=132.
Аналогічно, 36·11=396, оскільки 3+6=9.
Щоб помножити на 11 число, сума цифр якого 10 чи більше 10, треба подумки розсунути цифри цього числа, поставити поміж них суму цих цифр, та до першої цифри додати 1, а другу і останню (третю) цифру залишити без зміни.
59·11 = 649 (суму двоцифрового числа (5 + 9 = 14) перекидаємо одиницю вліво (5 + 1 = 6), так як сума більша 9. Цифру 4 записуємо в середину).
78
·11 = 7 (7 + 8) 8 = 7 (15) 8 = 858;
94·11 = 9 (9 + 4) 4 = 9 (13) 4 = 1034.
79·11 = 869 (7_ (7 +9) _9 ;   (7 +1) _6_9)
Припустимо, нам потрібно помножити 124 на 11. Візьмемо число, яке потрібно помножити на 11 і уявимо між його першою і останньою цифрами місце, на яке запишемо суму його цифр починаючи з права на ліво: 2+4 =6 (сума одиниць і десяток числа 124) потім 1+2 =3 (сума десяток і сотень числа 124). Одержимо число1364, тобто 124·11=1364.
Аналогічно, 3765·11=41415
Щоб помножити двоцифрове число на 111, слід справа наліво записати послідовно останню цифру числа (тобто цифру з розряду одиниць), далі суму цифр числа, знову суму цифр числа і першу його цифру. Якщо сума цифр більша ніж 9, то записуємо цифру одиниць, а кожного наступного результату додаємо 1. 

Цікаві результати отримаємо в аналогічних добутках.
1·1 = 1
11
·11 = 121
111
·111 = 12321
1111
·1111 = 1234321
11111
·11111 = 123454321
111111
·111111 = 12345654321
1111111
·1111111 = 1234567654321
11111111
·11111111 = 123456787654321
111111111
·111111111 = 12345678987654321
Щоб помножити двоцифрове число на  аа, можна спочатку його помножити на а, а потім на 11.
Щоб двохзначне число помножити на 22, 33, 44, 55, 66, 77, 88, 99, треба  цей множник подати у вигляді добутку однозначного числа на 11. Спочатку виконуємо множення на однозначне число, а потім на 11:
123·55=(123·5) ·11=615·11=6765
15· 33 = 15 · 3 · 11 = 45 · 11 =  495
23·  66 = 23· 6 · 11 = 138· 11= 1518

3.5. Множення на 9, 99, 999

Щоб помножити число на 9, 99, 999 можна до числа дописати стільки нулів, скільки дев’яток у другому множнику, а від результату відняти число. Наприклад:
286·9=2860–286=2860–300+14=2574
23·99=2300–23=2300–23=2277
18·999=18000–18=17982



18.05.20.

На сьогоднішньому уроці будемо ділити на трицифрове число.Подивіться пояснення на відеоуроці.
   Я думаю, що ви все зрозуміли.Розгляньте у підручнику№1087 на с.168.Виконайте №1088
  Поділіть  у стовпчик:  32 812:631   40 944:853   24 215:835
Розв'яжіть задачу 1092 на с.168
       Бажаю успіхів!


19.05.20
На уроці будемо повторювати матеріал, працюючи з учителем на відеоуроці. Приготуйтесь працювати в зошитах, записуючи завдання уроку.

20.05.20.

Переглянь відеоурок, опрацюй матеріал письмово.
21.05.20

 Ми з вами ще у школі вчилися множити на трицифрове число.Це дуже пригодиться у вашому житті.Не завжди буде у пригоді калькулятор, якщо голова на місці.Хочу, щоб ви подивились, як ще можна множити на трицифрове число цікавим методом.


Сподобався цей метод? Можете спробувати так множити.Мені більше до вподоби традиційне множення.А тепер перегорніть підручник на с.153 № 969. Порівняйте, як множити двоцифрове число і трицифрове з нулем замість десятків:1578 х 403
   За зразком помножте в стовпчик №970 на с.153 і розв'яжіть задачу 967
               Гарного дня!


12.05.20.
Сьогодні ми з вами повторимо як розв'язуються прості і складні рівняння. Переглянь відео та згадай! 





13.05.20.
Продовжимо повторювати! Задачі на знаходження середнього арифметичного. Переглянь відео. Виконуй все усно!!!

14.05.20.
Виконай з підручника  № 1025, 1026, 1027.
Виконані завдання є тренувальними, тому вчителю не надсилай!








04.05.20 
Любий учню! Підготуймося до контрольної роботи, яка буде проведена 07.05.20.

Сьогодні ми повторимо додавання і віднімання іменованих чисел. Переглянь відеоурок і виконай з підручника №1011,1012. 



05.05.20. 
Перейди за посиланням, переглянь та згадай, як розв'язувати задачі на рух.



06.05.20
Сьогодні згадай ділення на двоцифрове з остачею.Переглянь відео, згадай те що вивчав.





07.05.20.
                         Контрольна робота.



1.     Яке з чисел найбільше?

А 209 456         Б 209 450             В 294 056

2. 1/8   числа 144 дорівнює

А 13           Б 18           В 23
3.    Яке число є добутком чисел 406 і 30?
А 1280          Б 12 180          В 121 800
4.   Визнач порядок дій і розв’яжи вираз
8100 – (132 ∙ 4 +452)
5.    Встанови відповідність за допомогою стрілок
          5км 600м – 3км 800м        4200м
2км 700м + 1км 500м          2970м
6км 30м – 3км 60м              1800м
6.    Дай коротку відповідь
Автомобіль виїхав із села о 8год 30хв ранку і приїхав у місто 0 14год 20хв того ж дня. Скільки часу перебував автомобіль у дорозі?
7.   Задача
Відстань між двома пристанями – 204 км. Катер долає її за 6 годин. За скільки годин пройде цю відстань буксир, якщо його швидкість на 22 км/год менша, ніж швидкість катера?

27.04.20.        
   Ми починаємо повторення вивченого матеріалу. Будемо множити на двоцифрове число. Подивіться зразок множення на с.147 №921, 922(усно) в підручнику. Не забувайте правильно підписувати числа.
Перегляньте відео, згадайте вивчене.
Згадали, як правильно множити. Тепер виконайте №927, №931 на с.148 підручника
                             Гарного дня!
28.04.20.

Сьогодні повторимо розв'язування задач на швидкість, час, відстань. Для цього виконай № 1, 2, 8 на с. 146 підручника.
Щасти! 



29.04.20
Продовжуємо повторення вивченого. Виконай №983, 985, 986 на с. 155 підручника.
Бажаю успіхів!




30.04.20
Повторимо сьогодні як знайти середнє арифметичне чисел.


Виконай завдання з відео. Якщо нема технічних можливостей переглядати відео, виконай з підручника № 991, 1000, 1001, 1008 на с.156,158-159.
Веди здоровий спосіб життя, правильно харчуйся та залишайся вдома!

Комментариев нет:

Отправить комментарий