Українська мова


25.,26.05.20
Сьогодні повторимо написання словникових слів.


27.,28.05.09
1.Де слово написано вірно?
а)що місяця
б)щомісяця

2.Де слово написано вірно?
а)що денно
б)щоденно
в)щодено

3.Де слово написано вірно?
а)допобачення
б)до побаченя
 в)до побачення

4.Де слово написано вірно?
а)будьласка
б)будь ласка
в)буть ласка

5.Де слово написано вірно?
а)по переду
б)попереду
в)попериду

6.Де слово написано вірно?
 а)всередині
 б)в середині
 в)всиредині
 г)всередені
 
7.Де слово написано вірно?
а)шеренга
 б)ширенга
 
8.Де слово написано вірно?
 а)мільон
 б)мільйон
 в)мілйон
 
9.Де слово написано вірно?
 а)тилифон
 б)телефон
 в)телифон
 г)тилефон
 
10.Де слово написано вірно?
 а)
десцепліна
б)десципліна
 в)дисципліна
г)дисцепліна
 
11.Де слово написано вірно?
 а)мізинець
 б)мізиниць
 
12.Де слово написано вірно?
 а)ззаду
 б)з заду
Перевір , чи правильно ти виконав
Ключ до тесту
1. б (1 балів)
2. б (1 балів)
3. в (1 балів)
4. б (1 балів)
5. б (1 балів)
6. а (1 балів)
7. а (1 балів)
8. б (1 балів)
9. б (1 балів)
10. в (1 балів)
11. а (1 балів)

12. а (1 балів)

Запиши слова в зошит.

21.05.20

Напиши аудіодиктант за вчителем. Будь уважним, не поспішай. Якщо не встигаєш - натисни на паузу. Бажаю успіхів!

19.05.20-20.05.20 

Опрацюй відеоурок, виконай завдання. Можеш не поспішати, часу в тебе два уроки.Щасти!


18.05.20.

 Любий учню!Продовжуємо повторення і узагальнення вивченого за рік.
Опрацюй відеоурок, виконай завдання письмово в зошит. Згадай, що ти вивчав протягом року. Завдання, які пропонуються з підручника, не виконуй, ми працюємо за іншим.

12.05.20 - 13.05.20

Любі діти! Продовжуємо повторення!
А повторимо ми з вами такі теми:
"Прикметник" та "Числівник". При повторенні виконуй вправи усно!



14.05.20
Переглянь відеопрезентацію та виконай завдання письмово.

Бажаю успіху та плідної роботи!

04.05.20
Любий друже! Сьогодні ми повторимо про займенник та його особи. Переглянь відео, сподіваюсь, ти вже це все знав!


 05.05.20
Сьогодні згадаємо про дієслово.
Переглянь відео, усно виконай завдання.

06.05.20 Контрольна робота
    
1.  До 1-ї особи належать займенники: 
А)   ти, ви, вас; 
Б)   я, ми, мене, нас; 
В)   він, вона, воно, вони. 

2.   У якому рядку записані дієслова тільки минулого часу?
А) Читає, біжить, сказав;
Б) напише, мріє, перегорнув;
В) чекала, стихло, мандрувала.

3.  Вибери групу слів,  яку складають тільки прислівники:
 А) 
добрий, сумувати, влітку ;
 Б) вночі, щодня, радісно;
 В) красивий, чистота,  влітку.
                                                  
4.  Утворіть  прислівники:
 Далекий -
 ніч -
 швидкий -
 зима -

5. Від поданих іменників утвори дієслова в неозначеній формі дієслова
Догляд -                                         
Хвороба  -
Стрибок  - 

6. Постав дієслова  в  2 особу однини                                                
Косити -                                            
Збирати  -                                                    
Ловити  -         
Читати –
Писати -

7.    Запиши речення, змінивши  дієслова на  минулий час.Підкресли їх. Визнач  число та рід.
      Небо опускає над ставком темне простирадло. Прокидаються мурашки від зимового сну.
 Сонячний зайчик виграє на килимі.
07.05.20  

















Повторимо дієслова в неозначеній формі.
Переглянь відео та усно виконай завдання.


27.04.20  Любий учню!

Сьогодні ти напишеш диктант, який буду перевіряти я, а диктуватиме тобі інший вчитель. Не поспішай, слухай уважно, згадай правопис прислівників, бо вони будуть зустрічатись у дтктанті. Якщо не встигаєш -_постав відео на паузу. Бажаю успіхів!
                  Диктант
              

  
28.04.20 

Узагальнення теми "Прислівник". Натисни на посилання та виконай вправи(домашнє завдання з відео не виконувати). Ті діти, які не мають змоги дивитись відео, виконайте з підручника  вправи 401, 402, 409.
Щасти!!!
 29.04.20
Сьогодні згадаємо все про дієслово. Переглянь відео, виконай вправи, запропоновані в відеоуроці. Хто з технічних причин не має змоги дивитись відео - виконує з підручника вправи 371,  373 на с. 162-163.


    
30.04.20

Продовжуємо готуватись до контрольної роботи, згадаємо провопис дієслів з часткою не.


Переглянувши відео, виконай з підручника вправу 307 на с. 136-137. 




Переглянувши відео, виконай з підручника вправу 307 на с. 136-137. 

Найкращими виявились твори Томчук Віки та Новікової Софійки. Натисніть на прізвища дівчаток та перегляньте.Також дуже гарна робота Мельник Маргаріти! Дякую дівчаткам за старання!!!











Вибачте за перевернуті і не чіткі фото, але дуже хотілось показати роботу!



21.04.20 


Любі діти! Сьогодні у нас з вами урок розвитку зв'язного мовлення. Пропоную продовжити тему Великодня. Перегляньте відеоурок, щоб дізнатись більше про писанки та ще про багато іншого.
Оголошую челендж  на краще написання твору "Великодні традиції моєї сім'ї"! Твір може бути доповнений ілюстраціями, фотографіями, може також бути в електронному варіанті. Кращі роботи з вашого дозволу будуть опубліковані на сторінці блогу. А щоб було веселіше - послухай пісню!


22.04.20.
Сьогодні ми з вами повправляємося відрізняти прислівник від інших частин мови та пригадаємо, як розбирати прислівники за будовою. 
1. Подивись відеоуроки 1 і 2 та визнач будову таких прислівників: ввечері , раненько, вранці. 
2. З оповідання "Харитя"( в розділі літературного читання) спиши частину,  виділену червоним кольором, підкресли прикметники. 
23.04.20
      Сьогодні ми повторимо з вами орфограми та запишемо словникові слова, а також виконаємо завдання, запропоновані в відеоуроці. У відеоуроці виконувати письмово завдання, починаючи з одинадцятої хвилини закінчуючи 12.33хв., та з 15.06хв. до16.36хв. Бажаю плідної праці! 
Будь здоровим та залишайся вдома!!!


   

              16.04.20
Виконай завдання, запиши у робочий зошит.
1 
1.  Пошир опис необхідними за змістом прислівниками, що в дужках. Підбери заголовок і запиши текст..   
….дихає вільна земля. Вітерець…колише свіжі запашні трави, …..перебирає листочки на гілках дерев,……..гойдає стебельце квітів. Пагорби….вкриті червоними тюльпанами. Як жар горять вони…. .
Слова для довідки: Легко, ніжно, ледь – ледь, вільно, навкруги, скірізь.

        2.   Пошир речення однорідними прислівниками, поданими в  довідці і запиши.
Зійшло сонце. ……, …….дихнув легенький вітерець.  ……. , ……., заспівав він свою пісню. ….., …….співає береза. Слухаючи  її,  хочеться підійти, та обняти білокору красуню. ……, …… співав дуб. Коли чуєш його пісню, то самому хочеться бути сильним та відважним.
Слова для довідок: Ласкаво, привітно, лагідно, весело, радісно, ніжно, трепетно, мужньо, величаво, відважно.

     3.  Доповни речення однорідними прислівниками і запиши їх.
Весною річка розливається (де?)_____________________________________________.
Весняне сонечко світить (як?)________________________________________________.
Літнє сонце підіймається (куди?)_____________________________________________
Дерева від вітру шумлять (як?) _______________________________________________

4   

15.04.20.
Дякую всім, хто добросовісно виконав контрольне тестування, а ми продовжимо виконання творчих завдань. Виконай вправи в робочому зошиті. Пам'ятай про термін виконання!
1.    Від поданих прислівників утвори іменники, прикметники, дієслова.
Весело, добре, красиво, синьо.
Зразок: сумно – сум., сумний, сумувати.
   2. До поданих прислівники добери синоніми.
Багаторазово -_______,
Безжалісно - ______,
Важко - _____,
Видимо – невидимо - ____,
Гарно - __,
Глухо - ___,
Дбайливо - __.
3. До поданих прислівників добери антоніми.
    Вчора - ________________________________  ,
Всюди - _______________________________,
Корисно - _________________________________,
Разом - ____________________________________
Спочатку - _________________________________,
Спереду - __________________________________.

4. Згадай будову слова та розбери слова за будовою. Згадати суфікс та префікс можна, перглянувши відео. Щоб згадати про корінь і закінчення - подивись ось тут.
Підберезник, перелітні, ввечері.



14.04.20

Сьогодні ми перевіримо рівень засвоєння вами теми "Прислівник"
Для того, щоб пройти контрольний тест, який є обов'язковим до виконання, перейди за посиланням та з 1 спроби виконай тест. Результати тесту приходять мені автоматично, і кількість, спроб вдалих чи не вдалих - також. Зараховуватиму першу спробу. Тому будь уважним та не поспішай! Тест відкритий до 23.00 год, тому не зволікай! Бажаю успіху та гарних результатів! Будь здоровим та залишайся вдома!!!




13.04.20
Переглянь відео та опрацюй його (усно). Виконай вправи в робочому зошиті. Пам'ятай, термін виконання і здачі роботи  - 1 доба.
1.            1.   Спиши вірш, підкресли прислівники.
Тихо над річкою, в ніченьку теплую;
спить зачарований ліс.
Ніжно шепоче він казку таємную,
сумно зітха верболіз.
Нічка розсипала зорі злости стії:
он в річці на дні,
Плачуть берези по той бік сріблистії,
стогне хтось тяжко вві сні .

    2.  До поданих дієслів добери і запиши відповідні прислівники, подані в довідці.
Розповідати, звертатися, ходити, виконувати, оберігати, турбуватися, думати, бачити, рухатися, з'явитися, шукати.
Слова для довідки: Гарно, ввічливо, рівно, добросовісно, ніжно, довго, вірно, добре, впевнено, несподівано, завзято .
 3.    Доповни ряди.
(Як?) Щасливо, гарно,_______________________________________________

(Коли?) Вранці, восени, ___________________________________________________

(Де?) Праворуч, близько,____________________________________________


4.  Перейдіть за посиланням та перевірте, як ви засвоїли словникові слова. Тест відкритий до 23.00. 
Щасти!
          
09.04.20.
Закріплюємо прислівник
Переглянь презентацію та виконай завдання.
08.04.20
Сьогодні у нас урок розвитку зв'язного мовлення. Ми з тобою  спробуємо скласти  опис картини відомої української художниці Катерини Білокур " Соняшники ". Для цього тобі потрібно переглянути презентацію та написати за поданим планом  своє висловлювання. Зверни увагу на словникову роботу та намагайся використовувати виражальні засоби мови.

06.04.20, 07.04.20

Для виконання тренувальних вправ перейди за посиланням. Роботу з презентації потрібно виконати до 07.04.20 включно.

 02.04.20
Контрольне списування 
Спишіть текст, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки. Щоб закріпити правопис прислівників, перегляньте відеоурок .

01.04.20


Усі готові розпочати урок. Нам необхідно сьогодні повторити вивчене, попрацювати над розвитком мовлення, вивчити новий матеріал. А головне протягом уроку ми будемо досліджувати, розмірковувати, робити висновки.


Девіз нашого уроку

Ти всі перешкоди здолати зумій,
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно. 

Необхідно  згадати вивчений матеріал і попрацювати над антонімами, фразеологізмами,  спільнокореневими словами, частинами мови.

  1. Згадати, що таке антоніми. Вставити в прислів’я пропущені  антоніми.

  • Багато диму — ……….. тепла.
  • Влітку сірий, а ………….білий.

  1. Попрацюй над фразеологізмами. Заміни одним словом значення вислову.

Як кіт наплакав - ………………….

Мчати, як стріла …………………………………

  1. Знайти зайве слово.

  • Весна, веснянка, весняні, весело
  • Сіль, сильно, солона, посолити.

  1. Відшукай  в кожному рядку зайве слово.

  • День, зошит, вікно, щодня.
  • Мною, тобі, всюди, з нами.
  • Білий, чемні, сильна, надворі.
    Згадай та повтори:
  • —Яким є значення прислівника? (Ознаку дії називає, а також місце, час, причину цієї дії визначає.) 
  • На які питання відповідають прислівники? (Як? Де? Куди? Коли? Звідки?)
  • — З якими словами найчастіше пов’язуються? (З дієсловами: посіяв (коли?) торік;  пишеш (як?) чисто; говориш (як?) тихо.) 
  • — Якими членами речення найчастіше бувають? (Другорядними) 

               Правопис прислівників

   Розглянемо випадки, коли прислівники пишуться разом.

1) Якщо вони вказують напрямок і відповідають на питання куди?, де?, звідки ?.

Зверніть увагу на відповідні стрілки і запам’ятайте, що всі слова, які розмістяться на них, пишуться разом.


Примітка. Співзвучні з прислівниками слова у середині, в середині, з боку будуть писатися окремо, якщо за ними стоятиме іменник у родовому відмінку:

• У середині живота щось заболіло.

• 3 боку Дніпра повіяло прохолодою.

З гори напишемо окремо тільки тоді, коли йтиметься про гору, на яку можна підніматися або спускатися з неї.

Порівняйте:

• Згори світить сонне.

• Діти з’їжджають з гори на санчатах.

2) Прислівники, які означають часові проміжки і відповідають на питання коли?.


3) Прислівники, які називають пори року:


4) Прислівники, утворені таким чином:

у, в, на + числівник: удвоє, утричі, уп’ятеро, надвоє, втроє, вперше, вдруге...

1. Утворити і записати від поданих слів прислівники.

Осінь, слизький, малий, сонячний, тихий, швидкий.

  • Чи будуть  пари слів спільнокореневими?
  • Познач будову слова в утворених прислівниках.


Зразок. Весна – навесні, чистий – чисто.

2. Спишіть текст , дібравши потрібні прислівники.

Весна. Співуча, весела, яскрава. Вона …… повіває нам в обличчя теплом. На голубому небі …… світить усміхнене сонечко. Теплий вітерець …… колише трави і квіти. ….. співають свої пісні пташки.  Люди, любіть і оберігайте природу!
Перейди за посиланням та виконай перевірний
тест.


31.03.20

Сьогодні на уроці ми вчитимемося складати висловлювання про прочитані твори. Висловлювання про  прочитані твори називаються відгуком. Перегляньте презентацію та за поданим там планом напишіть відгук про прочитану вами книгу . Роботу надішліть учителю протягом доби (фото).




30.03.20

Любий  учню! Сьогодні пропоную познайомитись з новою частиною мови - прислівником. Переглянь відеоурок та виконай тренувальні вправи. Виконані вправи надішли учителю до 31.03.20.


1. Прочитай групи прислів’їв. Визнач (усно) рядок, у якому виділене слово є прислівником.
 Про добро пишуть на піску, а про зло на камені.
 Не одежа красить людину, а її добрі справи.
 На сонці тепло, а біля мами добре.
 Добре слово людині, як дощ у посуху.

 Добра людина — надійніша від кам’яного мосту.
 Добре там, де нас немає.
 За добро добром платять.
 Добре серце прекрасніше, ніж всі розуми світу разом узяті.

 З добрим дружись, а лихих стережись.
 Берись дружно, не буде сутужно.
 Дружній череді вовк не страшний.
 Річ краще нова, а дружба — стара.

 Добро добром повертається.
 Добре жити скрізь, а вдома найкраще.
 Добрі жорна все перемелють.
 Добра порада виведе, а погана заведе.

 Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
 Де є добрі люди, там біди не буде.
 Добре роби, добре і буде.
 Добрий хліб, коли нема калача.

 Все добре у свій час.
 Сварка до добра не доведе.
 Живи так, щоб тобі було добре, а другим краще.
 Добре ім’я дорожче від багатства.

2. Прочитай прислів’я. Спиши лише ті, у яких виділене слово є прислівником.
1. Про добро пишуть на піску, а про зло на камені. 2. Не одежа красить людину, а її добрі справи.  3. На сонці тепло, а біля мами добре. 4. Добре слово людині, як дощ у посуху. 5. Добра людина — надійніша від кам’яного мосту. 6. Добре там, де нас немає.  7. За добро добром платять. 8. Добре серце прекрасніше, ніж всі розуми світу разом узяті. 9. Берись дружно, не буде сутужно. 10. З добрим дружись, а лихих стережись. 11. Дружній череді вовк не страшний. 12. Добро добром повертається. 13. Добре жити скрізь, а вдома найкраще. 14. Де є добрі люди, там біди не буде. 15. Добрі жорна все перемелють. 16. Добра порада виведе, а погана заведе. 17. Хочеш собі добра, не роби нікому зла. 18. Добре роби, добре і буде. 19. Добрий хліб, коли нема калача. 20. Все добре у свій час. 21. Сварка до добра не доведе.

3.  Прочитай фразеологізми. Заміни їх прислівниками.
Опинитися просто неба - …
Прокинутись ані світ, ані зоря - …
Не мати ні кінця, ні краю - …
Лягти разом з курами - …
Спати без задніх ніг - …
Намокнути до останньої нитки - …
Виконати завдання п’яте через десяте - …
Приїхали, як сніг на голову - …
Працює, як сонна муха - …
Кинутися з усіх ніг - …
Жити на широку ногу - …
Надворі, хоч в око стрельни - …

Слова для довідки: абияк, безупинно, розкішно, багато, наскрізь, зовсім, несподівано, міцно, безпробудно, рано, повільно, рано, надворі, дуже швидко, темно, безмежно, безкінечно.

4.  До поданих прислівників добери протилежні за значенням.
Холодно – …
Влітку – …
Вночі – …
Швидко – …
Мало – …
Голосно – …
Краще – …
Тепло – …
Весело – …
Спершу – …




                     
     Повторюємо будову слова.

                                                                                                        
      Повторюємо відмінки. Гарне відео для тих, хто хоче краще знати!



                             


     Для перевірки вивченого та закрілення знань виконайте контрольний тест, перейшовши за посиланням. Результат роботи ( фото або скріншот ) перешліть мені на вайбер або електрону адресу.


          Прочитайте і відгадайте загадки. Розкрийте дужки, поясніть правопис не з дієсловами. Випишіть дієслова з не.
•   Білі зубки має, але їх ховає, довгі коси має, та (не) заплітає. (Кукурудза)
•   Хоч (не) шию я ніколи, а голок завжди доволі. (Їжак)
•   По полю ходить, зерно молотить, жне й косить, хліба (не) просить. (Комбайн)
•   Брат з братом близько живуть, та один одного (не) бачать. (Очі)
•   Тягнеться нитка, а в клубок (не) змотаєш. (Дорога)
•   Тече, тече — (не) витече, біжить, біжить — (не) вибіжить. (Річка)



1.     Гра «Одним словом» Робота з фразеологізмами.
Пекти раків – … (червоніти)
Накивати пятами – … (втекти)
Пасти задніх – … (відставати)
Як води в рот набрати – …(мовчати)
Взяти гору – … (перемогти)
Водити за носа – …(обманювати)
Сушити собі голову - …     (думати).
Закарбувати в пам’яті - …  (запам’ятати).
Обливатися потом - …        (працювати).
Бути на сьомому небі - …   (радіти).
Пасти очима - …                  (стежити).
У печінках сидіти - …         (набридати).
Класти зуби на полицю - …(голодувати).

ü  До поданих іменників доберіть спільнокореневі дієслова в неозначеній формі і запишіть.
Мир -…, друг - …, вечеря - …, письмо -…, обід - …, стук - …, праця - …, зима - …, слух - …, хвиля - … .


Тема. Дієслова на -ся
Сьогодні ти дізнаєшся про літературну вимову і правопис
дієслів на -ся (-сь).
— Прочитай твердження. Чи можеш ти так сказати про себе?
Підкресли дієслова. Що спільного вони мають?
Ніколи не запізнююсь. Вітаюсь зі знайомими. У
громадському транспорті поступаюся місцем
дорослим.
Як треба вимовляти і писати дієслова на -ся (-сь)
Ø У дієсловах 2-ї особи однини -шся вимовляється як [с’:а].
ØУ дієсловах 3-ї особи однини і множини -ться вимовляється
як [ц’:а].
Опорна таблиця
Правильно

вимовляй:
сміє[с’:а]
сміє[ц’:а]
підписує[ц’:а]
вча[ц’:а]

пиши:
смієшся
сміється
підписується
вчаться

Запам’ятай
Закони письма і вимови вивчай:
Написано -ться, а ти [ц’:а] вимовляй.
Хто рано прокидається,
Зарядкою займається,
Роботи не боїться,
Той завжди добре вчиться.
Закони письма і вимови вивчай:
Написано -шся, а ти [с’:а] вимовляй.
Швиденько одягаєшся,
В дорозі не спиняєшся.

Так, друже мій, ніколи
Не спізнишся до школи
Виконай завдання за зразком
Підписуєш (чим?) – підписуєшся (під чим?);
зустрічаєш ( кого?) – зустрічаєшся (з ким?);
розчісуєш ( кого?) – ....
порадиш ( кому?) – ....
привітаєш ( кого?) – ...
Запиши подані дієслова у формі 2-ї особи однини
теперішнього часу.
Виконувати, з’ясувати, не лінуватися, нездужати,
ознайомити, перемагати, підвищити, поліпшувати, читати.
Випиши дієслова-синоніми парами.
Сяяти, нестись, воювати, боятися, хвилюватися, боротися,
блищати, линути, турбуватися.
Прочитай, правильно вимовляючи виділені дієслова.
Зверни увагу на їхнє написання. Запам’ятай його.
Підготуйся до запису цих слів під диктування дорослого.
1) Вітер з пожовклим листком грається в котика й мишки:
то поженеться біжком, то підкрадеться нишком.
2) Вранці сонечко ясне прокидається, в росяній
траві умивається.
3) Ой калинонька червона, чому гнешся, чом до неба голубого
не смієшся?

Тести
1) Дієслово – це
А)частина слова
Б)частина мови, яка називає предмет
В) частина мови, яка вказує на дію предмета

2) До дієслів минулого часу відносяться:
А) сказав, виконує, посадила
Б) зварила, малюватиме, розфарбував
В) згадала, прибіг, виконала
3) Вибери рядок з дієсловами неозначеної форми.
А) сидіти, малює, сказав
Б) малювати, написати, пробігти
В) писати, сидіти, стоїть
4) Дієслово 1 особи множини – це
А) малюємо Б) малюєш В) малюють
5) Вибери правильне твердження:
Не з дієсловами пишеться
А) через дефіс ;
Б) окремо;
В) разом;
6) Як змінюються дієслова минулого часу?
А) за числами і особами;
Б) за числами , родами і особами;
В) за особами;
Г) за числами і в однині за родами.
7) Випиши дієслова теп. часу, 2 особи однини:
Пишеш, сказав, захистила, розв’язуєш, сидиш, вивчить.
8) З неозначеної форми дієслова утвори форму дієслова
майбутнього часу, 3 особи множини.
Читати - ... , казати - ... , малювати – ... .


Комментариев нет:

Отправить комментарий